onsdag 30 september 2009

En tår i ögat..

..fick jag idag då Mats Sundin meddelade att han slutar med hockeyn. Snyft! En STOR hockeyspelare har han varit under sin karriär.
Jag tycker att det är synd, men har all förståelse för hans beslut. Hockey är inte en snäll sport för kroppen... (Vilket förövrigt inte någon annan elitsport inte heller är...) Sen fick jag ytterligare en tår i ögat när jag läste hans avskedsbrev...
Tack för allt du gjort på isen "Sudden"!!
Japp, har haft en sån där dag när jag har fått tårar i ögat för absolut ingenting...Å jodå näsan har börjat rinna lite. "Tårdagar" brukar nämligen inleda mina förkylningar ;o) Hur hänger det ihop egentligen?
Har förövrigt precis kommit hem från LLA där Färjestad tog emot Detroit. Förlust för FBK, men ändå en match att komma ihåg! Tårar? Javisst, stundvis.. ;o) Farbrorn som satt bredvid mig funderade nog över vad jag var för knepig typ egentligen...
Nu ska jag kolla bilder!

3 kommentarer:

P sa...

Det var sjukt kul att träffa dig igår! Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Jo nog fick jag en tår i ögat när Mats besked kom att skridskorna ska läggas på hyllan.
Det kommer att bli väldigt tomt utan honom i svenska laget.
Kram

Hon med klackarna sa...

P: Det samma! ;o)

Marie: Det kommer att bli väldigt tomt, han har varit en klippa. Men jag hörde idag att han kanske kommer att finnas med runt Tre Kronor iaf framöver.
Kul att du tittar in, jag har varit sjukt dålig att kolla på bloggar ett tag nu. Men ska läsa ikapp hos dig i helgen har jag tänkt ;o)

kram på er!!