torsdag 1 oktober 2009

Ja´ säger då det..

.. En match att komma ihåg! Det var en upplevelse att få se Detroit Red Wings mot mitt favvolag Färjestad!!
Visst märktes det att matchen inte gällde några poäng, men tycker ändå att den periodvis var mycket bra. Nu har jag sett Zäta å Lidas live. Två av Sveriges, å världens bästa hockeyspelare! Wow!
Henrik "Zäta" Zetterberg är sååå skicklig både på skridskor å med klubba. Nicklas Lidström gör ju nästan aldrig några misstag.. en klippa som back. För att inte prata om Tomas Holmström! Var en fröjd att se honom framför FBK-målet. (jodå kan erkänna det, trots att jag egentligen inte ville ha honom där...) Fanns inget utrymme där så skapade han sig utrymme, förstår inte riktigt hur han lyckades några gånger... Finns nog ingen annan spelare som gör det jobbet bättre?! De andra svenskarna i laget är inte dåliga de heller, annars hade de ju inte spelat i ett av världens bästa klubblag! Niklas Kronwall, Jonathan Ericsson å Johan Franzén.
Snacka om Svensklag!!
Färjestad var absolut inte dåliga, trots att de förlorade med 2-6! Blev imponerad av "Mackorna" Johansson å Karlsson.
Marcus Johansson tog verkligen chansen att visa upp sig å sin skicklighet. Ingen kunde tvivla på varför han gick i första rundan i draften i somras. Markus Karlsson var härlig att se när han verkligen gick in för att få undan Holmström från området framför FBK kassen, i varje byte de var inne samtidigt! Starkt gjort! Ingen respekt för "storheter" där inte! ;o)
Målisarna Andro Michell å Johan Gustafsson gjorde åxå bra ifrån sig. Särskilt imponerad blev jag av några av räddningarna Gustafsson gjorde. Oj!!
Till sist måste jag åxå bara säga att Sanny Lindström visade fina kaptenstakter med sitt agerande mot målisarna vid baklängesmålen. Fint! Jag blev ännu mer övertygad om att han är rätt val för kaptensjobbet!! ;o)
Lite synd bara att jag inte fick se Steve Yzerman.. Det hade jag gärna gjort.. ;o)
Mycket hockey nu?? ;o) Lovar att göra inlägg om något annat åxå snart. MEN ett inlägg med bilder kommer åxå att komma ;o) Blev några stycken (tänker inte säga hur många) trots att jag hade plexiglaset i vägen.. Har fortfarande inte lärt mig att bemästra det..

Inga kommentarer: