lördag 3 oktober 2009

Utmanad...

..blev jag för ett tag sedan av Pia.. En "fylla-i" utmaning. Är såå dålig på det, tar sån tid att fylla i... Funderar å grunnar.. Men nu har jag knåpat färdigt, så här är resultatet!


När solen skiner....njuter jag för fullt! Särskilt nu på hösten
När min bästa vän är ledsen.....försöker jag finnas där för tröst, stöttande å peppande
När jag har försovit mig....stressar jag, trots att jag vet att det inte hjälper. Tiden är redan förlorad
När någon skäller på mig....funderar jag på om det är befogat å är det det försöker jag att ta åt mig av det som är relevant, så att det inte händer igen.
När jag är ledsen....drar jag mig undan
När jag är arg....så märks det, tills jag blir jättearg för då kommer tårarna.. Varför? Obegripligt.
När jag är glad....så märks det åxå ;o)
När folk skriker på mig....försöker jag att slå dövörat till.. å försöker att prata lugnt med personen i fråga
När jag är nervös....blir jag helvirrig å kan inte sitta still.. å får ont i magen
När min favoritlåt spelas på radio.....höjer jag volymen å diggar! För fullt! Är jag ensam så ”gapar jag med” ordentligt ;o)
När jag är rädd....försöker jag komma på så många bra anledningar jag bara kan till att inte va rädd just då
När någon talar illa om mina vänner....ifrågasätter vad de grundar sitt uttalande på? Talar sedan om att vi inte har samma uppfattning å att jag anser att man ska grunda sina omdömen om andra på hur man blir behandlad, inte på hörsägen eller avundsjuka
När jag är sjuk....tycker jag synd om mig själv å vill gärna bli lite ompysslad
När någon kör som en idiot i trafiken....använder jag gärna tutan å fingret, samtidigt som jag skakande på huvudet funderar över varför jag beter mig så omoget? Egentligen kan jag ju inte påverka situationen så varför lägga negativ energi på den?
När jag blir frustrerad....hm.. blir jag först oftast irriterad å sen försöker jag bena upp det hela. Sen brukar jag inte va frustrerad längre.
När jag duschar...duschar jag oftast varmt. Är en fryslort, jag vet ;o)
När jag läser en bra bok....sträckläser jag å glömmer det mesta runt omkring
När jag blir kittlad....fnittrar jag hysteriskt å vrider mig. Tycker inte om det!


Utmanar den som känner sig manad! Tala gärna om för mig..


2 kommentarer:

P sa...

Bra jobbat!:) Kram

Hon med klackarna sa...

P: Jag gjorde iaf så gott jag kunde ;o) Kram