söndag 18 oktober 2009

Inhöstning...

..har det varit här hemma i helgen. Så himla skönt att ha allt sånt gjort! Nästan allt iaf.. Har börjat att göra balkongen vinterklar, klippt ner kryddor å börjat att göra i ordning dem för vinterförvaring. Otroligt nog så lever både tomatplantan å physalisen fortfarande, så det sista får jag vänta med att ta hand om. Känns lika vemodigt varje år när man "höstar in" balkongen..

Inne har det åxå fixats. Diverse skåp har plocktas ur å torkats ur, bla det under diskbänken... Uäääh. Görs inte allt för ofta tydligen..

Gardiner har tagits ner, fönster har putsats nya gardiner har strukits å satts upp.

Dragit fram ALLA möbler å dammsugit bakom..

Å då hittade jag min "må bra cd" nämligen "I feel good and I´m worth it" med Peter Jöback. Jag blir alltid på så bra humör när jag lyssnar på den oavsett vilken sinnesstämning jag är i när jag börjar. ;o) Som jag har letat efter den!! Trodde att jag hade lånat ut den till någon som jag glömt, å som i sin tur glömt att lämna tillbaka den.. Men så har den legat bakom skåpet som tv:n å stereon står på , hela tiden! Gissa om jag blev glad! Nu slapp jag ju att köpa den på nytt igen. ,o)

Sofföverdragen har tagits av å tvättats å sen satts på igen. Blev nästan en ny soffa av det! ;o)

Ja, ungefär så där har jag hållt på!
Ändå lite avkopplande, efter en mer än fullspäckad vecka som varit. Lite inbokat varje dag.. Dessutom har jag letat lite efter utbildningar, suttit å jämfört å skickat ansökningar..

Så i förmiddags när mamsen funderade om jag hade lust att följa med som sällskap till IKEA, så tyckte jag faktiskt att jag var värd det. ;o) Dagen har därför tillbringats där å på Bergvik. Givetvis fick jag med mig lite hem. Köpte knoppar på IKEA, så nu har jag bytt till fräscha knoppar på garderoberna i sovrummet åxå. Jisses vad jag är effektiv just nu!


Men det behövs, vardag snart igen å då blir det fullt upp igen. Hade gärna klämt in en vardag till varje vecka!! ;o) Men klagar absolut inte! Jag trivs med det jag sysselsätter mig med just nu. Så jag håller fortfarande mitt spontana nyårslöfte! Under 2009 ska jag göra saker som jag mår bra av!!! Inte fundera så mycket över saker som jag ändå inte kan styra över å påverka så mycket.

7 kommentarer:

Norskan sa...

Fikk du kommentaren min på dette innlegget, eller skjedde det noe rart?

Hon med klackarna sa...

Norskan: Nej nån mer kommentar på det här inlägget har jag inte fått. Men på det om Oslo-turen.
Kram

Norskan sa...

Jeg skreiv bare at jeg var kjempeimponert over effektiviteten din! Her har jeg hatt noen litt slække dager hvor jeg har tilbragt mye tid på sofaen, derav sein respons på Oslo-innlegget ditt.. I dag har jeg derimot vært litt husmor jeg også og har håndvaska 10plagg som har ligget og ventet på meg! Ringte forøvrig i skrivende stund inn og ga 200 kr til Care - tv-aksjonen i tillegg til de 200 vi ga på døra før i dag. Og vet du - det sørger for at 2 fattige kvinner har det bra resten av livet. Sykt å tenke på når du ser prisen på den jakka vi så i Oslo! Den kunne sørget for 25 kvinner.
Godt vi ikke kjøpte den....

Klem

Hon med klackarna sa...

Norskan: Jo ibland måste man va lite effektiv! Eftersom jag har ont i ryggen kan jag inte få utlopp för energin genom träning, så nåt måste jag ju hitta på ;o) Men man måste få ligga på sofaen også!;o) Å särskilt du just nu ;o)
Skönt perspektiv på kavajen. Ärligt talat så hade jag nog hellre lagt pengarna på att hjälpa dessa kvinnor istället, känns lite meningsfullare.
Kram på dig! Hälsa!

Pia sa...

Du är så duktig som fixar och donar! Kram

Hon med klackarna sa...

P: Jo jag försöker ibland. Å nån gång måste man göra nåt nyttigt här hemma åxå ;o)

Hon med klackarna sa...

Peter & Roxy recordings: Givetvis vill jag det!! Klurar förfullt. Å väntar på att nya albumet ska dimpa ner i brevlådan.
(vanligtvis tar jag bort alla "reklam kommentarer" men när Jöback kikar in så gör jag givetvis ett undantag ;o) Haha)