tisdag 13 oktober 2009

Måste bara..


..visa hur Flizan höll på när jag packade inför Oslo-turen förra veckan...


Varje gång jag kom till väskan å skulle lägga i något så satt det en katt där i.... Men hon fick ändå stanna hemma tillslut. Tror inte att det hade blivit så lyckat att ta med henne på de krokiga vägarna, så åksjuk som hon blir. Men packa det kan hon! ;o)

Hade underbara dagar i Oslo trakten, trots den trista anledningen till att turen blev av just nu. Men begravningen var den finaste begravning jag har varit på. Den kändes väldigt ljus å hoppfull på ett värdigt sätt. Å solrosorna var så passande!

Det blev, i mitt tycke, ett väldigt fint avsked.

Sedan var det åxå väldigt trevligt att träffa så "mange gamle kjente" från mina år i Oslo. Kan inte hjälpa det, men blir lika förvånad varje gång som jag inser att de känner igen mig. Vissa av dem har jag ju ändå inte sett på mååååånga år nu. ;o)

Å visst suger det lite x-a i Oslo-tarmen när jag är där. Sa till en vän idag att vinner jag mycket pengar så skulle det va otroligt kul att ha ett eget boende i den stan. Ärligt talat så är det en stad jag faktiskt skulle kunna tänka mig att flytta tillbaka till! (Trots att de inte har nån vidare värst hockey där....haha)

Fick med mig lite hem åxå. En påse från Zara. ;o) Trots att jag inte behövde några kläder.. Tror att Norskan fortfarande känner mig så väl så att hon vet precis vad jag vill höra å när. ;o) Men jag hade ångrat mig om jga inte hade kommit hem med påsen. Å så en flaska VOSS-vann. Blev förälskad i flaskan... Inte bara stan som jag är svag för tydligen ;o)


Jag blev förälskad åxå under mina dagar i Norge!! Föll pladask! Nej det var ingen kjekk gutt som kom i min väg, men jag vet att de åxå finns har ju råkat ut för det tidigare ;o)


Utan den här kavajen! Oj, kärlek vid första ögonkastet! Var nog därför bilden blev så suddig åxå. Men 5 000 NOK..? Nej, riktigt så förälskad blev jag inte.. Får bli när jag köper den där lägenheten. ;o)

Ha de´!!


4 kommentarer:

P sa...

Om man köper kavajen; Får man då kroppen på köpet?:)Isf slår jag till direkt. kram

Hon med klackarna sa...

P: haha jo det tror jag! Med det priset så måste det ju va nåt x-a som följer med... Eller så iaf pga att man inte har råd att köpa nån mat efter det.. Men visst var den snygg!!! ;o) Vill ha!!
Kram

Norskan sa...

Veldig koselig innlegg, og utrolig fint å ha deg på besøk. Trist anledning ja - men da er det ekstra godt å være sammen med noen som skjønner hvordan man føler det også,og føler det på samme måte selv. Hade!

Hon med klackarna sa...

Norskan: Det var jättetrevligt att få komma å se hur ni har det numera ;o) Jo precis så kände jag åxå, här hemma är det ju ingen av mina vänner som vet vem han var eööer hur han var. Så det var skönt att få dela minnen med andra som visste precis vad man menade ;o)
Kommer ytterligare inlägg om Oslo snart, men du hamnar inte på bild på bloggen ;o) Har inte hunnit bara, kommer..
Ha de! Å Kram på dig!