söndag 4 oktober 2009

Livet är grymt orättvist!

Satt just å skulle skriva om att min helg varit så bra, men jag fick börja om....
Livet är grymt orättvist ibland!
Fick nyss ett väldigt tråkigt å trist besked av en vän. Ett besked om en person som stod mig nära under några år för inte allt för länge sedan. Nu har han tyvärr varit tvungen att ge upp kampen mot sin hemska sjukdom, tyvärr alldeles för ung.
Det känns så overkligt å underligt. Han var nog den gladaste, positivaste å levnadsglada människa som jag har mött hittills i mitt liv.
Han hade alltid nära till skratt å glimten i ögat! Vad det än gällde! Hans tillvaro var alltid fullt av upptåg! En person som alltid levde i nuet å tog vara på å verkligen fångade alla chanser som livet bjuder på. Var man ledsen å nere hittade han alltid en ny å positiv vinkel av saken.
Jag hoppas att du har det bra där du är nu! Att du nu har fått frid å ro å inte längre känner av sjukdomens onda klor. Att du nu kan fortsätta att vara den go´a å positva person du var när du var här hos oss.
Jag är glad över att jag fick lära känna dig å att jag fått ta del av din positiva energi!
Du fattas mig å alla andra som lärt känna dig!!
Rest in peace käre vän!

3 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Tråkigt vännen! Livet blir så kort för en del och oftast de gladaste och just dom vi behöver runt omkring oss.

/T

P sa...

Urs vad tråkigt att höra!:'( Sänder över en kram! KRAM

Hon med klackarna sa...

Glas o klorid: Så sant så sant. Visst är det så! Som tur är så vet vi aldrig på förhand hur det blir..

P: Tack!
Kram på er!!