söndag 13 september 2009

Skördetid...

..på balkongen just nu. Det är minst sagt hög tid att ta vara på lite av det jag har odlat.
Oregano, timjan å myntorna har jag tyvärr varit slarvig med att ta tillvara på under den här säsongen. Så därför har jag tänkt vara lite mer noga med det andra som fortfarande är kvar..

Physalisen kan snart skördas. Sååå gott med de "egna" prassliga frukterna.

Egen paprika har jag ätit några dagar nu. Mumma på mackan.

De första egna tomaterna har åxå plockats, men de åts upp i solen på balkongen..;o) Det slank dessutom ner en jordgubbe å några smultron. Troligtvis var det säsongens sista.

En ny omgång med qumquats är åxå på gång. Undrar om de här kommer att va lika sura efter att ha fått frodats i solen under sommaren?

Lavendeln har börjat att blomma igen. Sååå härlig färg! Å så doftar den så gott!

Vindruvorna är inte min egen skörd utan päronens. Så söta å goda trots att de inte är så stora. Men storleken har ju inte nån betydelse.. ;o)

Snart är det åxå dax att hösta in på riktigt därute. Men det känns lite vemodigt att börja med det för tidigt. Jag vill gärna behålla lite av sommaren en stund till. Värmen har vi ju om än mest under dagtid. Kvällarna börjar ju dock att bli lite kyliga.



Inga kommentarer: