tisdag 7 juli 2009

Semesterns värsta uppdrag..

..avklarades igår. Svansbarnen skulle till vetrinären på sin årliga kontroll å vaccination. Själva vetrinärbesöket är inte alls det värsta, då sköter de sig helt klanderfritt!

Men innan vi kommer så långt... Ojoj, mattes tålamod utstätts för prövningar! Fritte vill verkligen inte in i sin transportbur.. Han kör en löprunda runt lägenheten, i sprinttempo! Å innan det så är han spårlöst försvunnen... Hjälper inte ens att locka med lite x-a mat.
Fliza har inte så mycket emot att gå in i transportburen men gillar däremot inte att åka bil.. Hon blir åksjuk för ingenting. Men vi klarade oss faktiskt ända hem innan det kom upp nåt den här gången! Tur att det är så gulliga å goa vetrinärer i Ulvsby, så att matte känner att det är värt att åka den x-a biten.
Mina små svansbarn efter vetrinärbesöket
Efter morgonens pärs var det skönt att koppla av på stan i sällskap med Miss A. Var evigheter sen vi träffades, så vi hade endel att uppdatera varandra om ;o) Så vi både lunchade å fikade oss genom stan, givetvis hann vi med några affärer åxå. Saknat dig gumman!
Sen firades papasen med tårta å grillat. Mys mys.
Hemma i soffan läste jag klart Mari Jungstedts "Den mörka ängeln". gotlands abstinensen är stor så boken har sträcklästs.. Urläst på mindre än ett dygn. Kan verkligen rekomendera alla hennes böcker. Hon har ett språk som är lättläst å så är det spännande!

Men eftersom jag har semester igen, så blir det nog lite si å så med uppdateringarna framöver.. Så mycket annat jag vill passa på att göra!

3 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Klart att du ska ha semester utan att behöva blogga, vi finns kvar efter din semester ska du se.
Så ha det nu riktigt skönt.
Ja jag har också Gotlandsabstinens.
Ja Mari Jungsteds böcker är bra allihopa.
skönt att det gick bra med svansbarnens veterinärbesök. Känner igen hur jag själv fick spriga runt för att fånga in min Mimmi som var spårlöst väck.

Kram Marie:)

P sa...

Hoppas du har det bra nu och att solen skiner på dig! Kram

Hon med klackarna sa...

Marie: Nu har jag fyllt på Gotlandsdosen. Förhoppningsvis räcker den i ett år, till nästa sommar ;o)

P: japp solen har lyst på mig! Även i sinnet ;o)

Kram på er båda!