tisdag 28 juli 2009

4 hörn...

..stod magen i då vi hade firat päronens 40:e bröllopsdag häromdagen. Jag var så mätt så att jag inte ens var hungrig morgonen efteråt å det var dax för frukost! Inte alls likt mig då frukost annars är mitt favoritmål på dagen ;o)
Vi hade fått information om var vi skulle samlas, att vi skulle vara hungriga å att avfärden från samlingsplatsen skulle bli gemensam.
15.00 var vi på plats, å alla barnen med sina familjer var väldigt nyfikna på vad päronen hade bestämt för program för dagen..
Efter att ha åkt endel små, krokiga vägar för att förvilla oss lite så slutade dock färden vid Apertin Herrgård. Jättemysigt!
Här inne var det vi skulle äta, 3 rätters bjöds det på. (Alltså skulle jag egentligen ha skippat frukosten på morgonen åxå...)

Te- å kaffebordet pryddes med en tjusig bukett

Kolla in lampan å dekorationen. Tyvärr syns inte bordet så bra..

Ett litet bord med likörflaska, glas å ytterligare en tjusig bukett.

En liten detalj från det fina skåpet

Å framför den här spisen skulle jag vilja sitta å filosofera i vintermörkret

Dagen innan hade de haft ett stort bröllop, å de härliga blomdekortaionerna fick vi åxå njuta av.


Till förrätt var det lax å en äppelsallad

Till varmrätt var det filé (kommer inte ihåg av vad), potatis å en kanongod sås

Efterrätten. Mmm.. den slank ner den åxå trots att jag egentligen redan var ordentligt mätt... Men godismagen går det nästan alltid att få ner lite till i... ;o)
När vi var ordentligt mätta satte vi oss i bilarna igen. Å färden gick på ett antal småvägar igen. Dock hade vi redan listat ut att stugan var slutmålet. Vi fick rätt!

Vår present till päronen. Lite skumpa med tillhörande glas å lite present.

Lilltjejen har hittat det gamla indiantältet å den lilla pallen som vi "gamlingar" hade när vi var små. Det var trångt här inne under långa stunder kan jag lova!

Efter den sedvanliga mångkampen, när vår familj umgås står ALLTID 3 eller 5 kamp på programmet, tyckte päronen att det skulle grillas. Mysigt! Men hur mycket korv fick vi oss... nästan ingenting då det kändes som om vi skulle rulla fram...

Vovven hade ju inte varit med å käkat 3-rätters så han var tydligen hungrig.. I ett obevakat ögonblick var det en korv som fick ben å hoppade ner till honom... Tjuven fick han heta resten av kvällen!

2 kommentarer:

P sa...

Å så fina bilder du tar. Vad mysigt ni verkar ha haft. Herrgården flyttar jag gärna in i. :)
Kram

Hon med klackarna sa...

P: Tack! Herrgården var inte alls dum, den kanske jag visar framöver. Det här var bara värdshuset. men det var åxå supermysigt. (Herrgården bor det "vanligt" folk i så den har jag bara bild på utifrån)
Kram