torsdag 16 juli 2009

En del av mitt hjärta...

..kommer nog alltid att klappa lite x-a för vårt lands största ö. Älskar Gotland! Det är verkligen en så väldigt speciell plats, så välkänd men ändå så himla annorlunda. Så nära men ändå långt borta. Å när jag inte längre är bofast där, utan jag vet att jag får åka tillbaka till fastlandet, ja då är det bara underbart att vara där!

Har varit på besök på ön, hemkommen för några dagar sedan, å fyllt på Gotlandsdosen. Underbart!! Jag hoppas att den räcker till nästa år.. ;o) Å så kul det var att träffa på alla underbara å härliga gamla vänner på ön! Jag kände mig verkligen välkommen!! Saknar er så mycket alla go´ingar!!

Givetvis var kameran åxå med mig på resan. Trots att jag mer eller mindre redan har dokumenterat hela ön så blev det ett otaliga nya bilder. ;o) På både nya å gamla motiv. Men jag kan avslöja att jag var inte värst! Mitt ressällskap slog mig med hästlängder! Tycker om att resa med dig Granntjejen! ;o)

Regnet öste ner på vår resdag till ön.. Men när vi väl anlände till ön så slutade det att regna å sen var solen framme. Så vi fick inte bara sol i sinnet, utan även en stor dos sol i ögonen åxå. ;o)
Ringmuren fotades från alla håll å kanter

Raukar kikade vi på i Lergrav

Fina kvällar med ytterst trevligt sällskap

Å lagom till Stockholmsveckan drog igång drog vi ifrån ön. Men vi såg lite av "spektaklet" utanför Kallis.



Misstänker att det kommer att komma fler inlägg från sagoön under den närmaste tiden. Som sagt: jag älskar ön å människorna där! Har många fina minnen att ha kvar i hjärtat å många underbara bilder att kika på under vinterns mörka kvällar.

Sa jag att jag redan längtar tillbaka?!

5 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Åhhhh vad det ser härligt ut! Jaaa jag ska åxå sitta i vinter å kolla på bilderna! Det var ju helt underbart där ju!
Härligt inlägg!

Vi höres
Kraaaaaaaaaaaam

Hon med klackarna sa...

Zinkbaljan: Haha jo du har ju
n å g r a bilder att titta på! ;o) Underbart är ett understatement. Såå fantastiskt där! Längtar tillbaka! Blev därför glad då jag nyss hörde att Gotlandsflyg ska försöka att konkurera på färjedelen. Låga priser gillar jag! ;o)

Diverselådan! sa...

Gotland är underbart! Det är som att vara utomlands när man är där. Känner likandant för Öland också. Mycket speciella öar.
Som vanligt visar du helt otroligt fina bilder.
Kram från Annette

P sa...

Vilka fina bilder! Jag är hemma igen! Kram

Hon med klackarna sa...

Hallongränd 4: Tack! Du vet ju att jag blir glad över kommentarer om mina bilder ;o)
Visst är öarna ute i östersjön underbara! Öland är åxå himla fint, har dock inte varit där lika mycket som på Gotland. I mitt tycke är de nästan bättre än utlandet ;o)

P: Tack till dig åxå ;o) Va skönt att trippen gick bra! Hoppas att nästa åxå går bra, vem vet kanske vi ses.. ;o)

Kram till er alla!