lördag 25 juli 2009

På benen igen!

Ja egentligen var jag på benen redan under gårdagen, men då fortsatte jag "bloggtorkan". Har legat däckad med feber, halsont å hosta några dagar. Men nu är jag som sagt bättre igen. Skönt! Men nu är jag rastlösare än jag var innan, flera dagar försvann ju bara! Typiskt att semesterdagarna ska gå åt till sjukdom. Men, men nu är jag som sagt var pigg.

Nån dag innan jag däckade i feber tyckte vi att vi behövde ha lite miljöombyte. Å så trodde vi att vi skulle hitta solen i Kristinehamns skärgård. Men icke, de regnade lika mycket ute vid Picasso skulpturen som överallt annars..
Det var helt OK att va där i regnet åxå, eftersom det är tätt mellan fikaställena i skärgår´n ;o)
Jag käkade blåbärspaj som hade dränkts i vaniljsås!! Nästan så att vi kunde höra hur den ropade på hjälp!! Inte vanligt att det är så, annars brukar man bara få en liten klick, som är svår att få att räcka till hela pajbiten..

Var tvungen att fota den här söta ryggsäcken med blommorna!
Eftersom vädret inte lämpade sig för inlines-åkning längs Vänern, som jag hade tänkt först, så sprangs det på loppisar istället. Men gjorde tyvärr inga fynd den här da´n.

Gårdagskvällen tillbringades förövrigt på Scores uteservering med tjejerna. Bara yttepytte lite hostande.. Man måste ju passa på att va ute så mycket det bara går när det inte regnar! Jag vill inte minnas sommaren 2009 som den där regniga sommaren.. Jag har ju faktiskt bara haft drygt en veckas regn hittills.. Eftersom jag gjorde det taktiska valet att åka till Gotland när första omgången översvämmningsregn kom till Värmland! ;o)


3 kommentarer:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Precis! :D Det är tur att jag ska ut en sväng snart nu så att jag slipper att höra på dom...
Den blir bättre desto mer man lyssnar på den... Bara singeln från kommande plattan än så länge som heter As you die... :P
Är det ingen ordning alls på dig heller precis som på mig... ;)

Krya på dig nu å ha en fortsatt bra semester! Nyss öppnade sig jue himlen här... men nu verkar det att skina upp igen... veliga vädergudar! :)

Kraam!!

Vit Gladiolus sa...

Men du! Har du varit sjuk??? Fy...vilken tur att du är bra nu!!! Herreguuuud.....;=)

Jag har fortfarande lite ont i halsen, jag hoppas att det stananr vid det!

Kraaaaam

Hon med klackarna sa...

ZuziBuz: Måste kolla upp den låten! Totalt missat att de släppt nytt.. Du får ha det så bra du åxå;o)

Zinkbaljan: Japp varit däckad. men är klart bättre nu! Hostar bara lite fortfarande ;o) Hoppas att det inte blir mer av ditt halsont..

Kram på er!