måndag 20 juli 2009

Lite fynd..

..gjorde jag under shoppingen på drömön. Några inköp var inplanerade sedan länge å några var mer spontana.
En av de saker jag länge gått å tänkt på att köpa var "den nya" Tove Adman ljusstaken. (Den med lila ljus på bilden nedanför) Älskar hennes betongsaker å har redan några av dem här hemma. Fick dock lite huvudbry över de här, då de bara såldes i par, jag hade tänkt att köpa en till en början..

Men med mig hem fick jag ett par å de står fint på bordet här hemma nu. Kommer nog att bli lika förtjust i dem som i de andra"snirkliga" jag redan har. Däremot har jag inte bestämt mig för om båda ska stå framme..

Jag har en riktig favoritbutik inne i Visby, Missisippi, (Hittade ingen hemsida men här hittar du dit om du är på ön..) Där köpte jag denna gång den här blusen. Oj vad jag shoppade där under mina år på ön! ;o) Men så har de åxå underbara kläder å smycken! Ville väldigt gärna ha en klänning i samma härliga färg, men kunde inte bestämma mig för vilken modell... Så det blev ingen. MEN det har jag ångrat väldigt mycket nu efteråt!


Givetvis shoppade vi glass på Glassmagasinet åxå! mer än en gång dessutom..Där får man minsann inte ha beslutsångest.. 130 olika glassmaker! Oj,oj man kan verkligen få huvudbry för mindre. Men en smak som alltid finns med bland mina är "Himmelsk röra". ;o) Jag tröttnar aldrig på den!



Här är det två shopping fynd! Korgen köpte jag på en loppis för en "pippi-peng" å den ska jag ha ute på balkongen. Den passar alldeles utmärkt där! Sedan var jag ju tvungen attt fylla på te-förrådet när jag var på ön. Kränku-te är det bästa! ;o) På så vis kan man njuta å bli varm av Gotland i vinter åxå. ;o) Köpte även med mig en burk med salmbärssylt. Så nu kommer det att göras Saffranspannkaka här i Värmland framöver ;o)

De här små skrinen har jag åxå blivit väldigt förtjust i. I betong, givetvis design Tove Adman de åxå. De kommer nog att komma med mig hem på nästa tur.. om jag inte hittar nån försäljare av dem här på fastlandet innan dess. Visst är de för söta!!

2 kommentarer:

P sa...

Vilka fina inköp du har gjort!!!! Klockren stil alltså. Kram

Hon med klackarna sa...

P: Tackar! kram tillbaka;o)