måndag 13 december 2010

Nyslipat!

..Hm.. Vi tar det från början! För några veckor sen letade jag fram skridskorna. Då hade de stått undangömda i förrådet i ....ja drygt 10 år..
Men oj va det va skoj att åka!! Vi åkte en hel förmiddag! Å efter ett tag så hade vi passerat "Bambi-på-hal-is" stadiet å kommit in i nåt lite mer avancerat stapplande ;) Jag lovar att vi hade inte fått några höga poäng om vi blivit bedömda. Men så skoj vi hade!!
Framförallt gav det blodad tand!!

Däremot upptäckte jag ju att skridskorna inte va slipade.. Å fick även höra att det var ett under att jag kunde åka på dem, eftersom jag har haft dem sen "1800-kallt" å jag har aldrig fått dem slipade.. Men visst sa jag att de skulle slipas! Tills jag skulle åka nästa gång.

Förra veckan frågade vännen: "Du har du slipat dina skridskor än? Börjar bli läge att ta en runda igen snart tycker jag... "
Jag skruvade lite på mig å sa: "Jo men jag ska ta med dem när jag åker förbi nån dag.. Men det var så mycket folk sist jag åkte förbi Hockeytown så jag orkade aldrig fråga hur jag ska bära mig åt..."
Det kommer då en suck från vännen som sen säger: "Hörru, jag ska ju träna i morron, ta fram skridskorna så ordnar jag det då istället..."
Va säger man då? TACK givetvis!! ;)

Så nu sitter jag här med nyslipade skridskor å almanackan i högsta hugg! Ska försöka att planera in lite allmänhetens åkning med jobbande å julförberedelser.. För jag får nog hålla mig på allmänhetens åkning ett tag till... utan klubba ;) Men passa er när jag fåttupp farten.. å balansen! ;)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är tur du har han! :=))))

Nettan

Hon med klackarna sa...

Ja visst är det!! ;)