tisdag 28 december 2010

God fortsättning..

..på er mina få men ack så trogna läsare!!! Jag vet att jag definitivt inte varit en bra bloggare under året, men jag lovar att försöka att bättra mig under 2011! ;)
Då var julen överstökad för den här gången. Många klappar blev det, mycket godis å annat ätbart. Nej, jag har fortfarande inte blivit tillräckligt gammal så att jag äter allt på julbordet.. Men med 2 sorters kolor, tryffel å julskinka kommer man långt! ;)
De mörka tiderna har vi nu lämnat bakom oss iom att vintersolståndet har passerat. Härligt!! Men i år har jag faktiskt inte saknat ljuset så mycket. Tror att det till största delen beror på att i år bjöd november på mycket sol och snö! Vilket kan göra underverk för humöret.
Å nu har även tulpanerna gjort sitt intåg i våra hem!! De underbara växter som lyser upp lite extra å ger oss en föraning om våren.

Årets jultulpaner drog lite mer åt orange än rött. Men lyste upp bra på bordet iaf.

Det var tur att det var André Pops som var julvärd i tv-rutan i år, för jag håller på att få allvarlig sportabstinens nu!! Varför är det sååå lite sport i rutan för???? Frågar mig det varje år. Jag har full förståelse för att alla idrottsmän också vill fira jul på julafton, å okej då på juldagen.. men sen får det vara nog! Som tur är har elitserien å allsvenskan i hockey dragit i gång men alla skidtävlingar? Å alla andra trevliga vintersporter?

Bryr mig faktiskt inte om att det anses osexigt med tjejer som är sportintresserade ;) Är man sportnörd så är man! Har alltid varit å kommer alltid att va.

I natt mina vänner händer det dock saker på sportfronten! Äntligen börjar det visas svenskmatcher i JVM hockeyn!! Bland det intressantaste som händer nu under alla helger. Å jag skulle sannerligen vilja prata med produktionsbolagen borta i USA som inte tyckte att mötet mellan Sverige-Norge var värt att producera å sälja vidare... Tur att Aftonbladet hade en reporter på plats så att det gick att få direktrapporteringar!


Apropå sport i juletid. Bandy å annandagen hör ju ihop. Här i solstan finns ju Boltic,
en traditionsrik klubb. Men som de senaste åren mest synts i media pga sin trassliga ekonomi. Jag tycker att det är kul att de nu är med i högsta serien igen å jag tycker verkligen att det är jättetrist att matchen mot Sirius fick ställas in pga isproblem, när de äntligen lockat en storpublik. MEN att se Ola Fredricsson stå å gnälla i rutan över att stan har plats för annat än hockeyklubben å att det var en skam att isen inte hade skötts bättre. Nej det hoppas jag slippa igen! Det var längesen FBK insåg att en trygg å stabil ekonomi var en bra grund att stå på. Jag tror åxå att de sköter isen själva så ta isproblemen med Karlstads kommun istället. De stackars vaktmästarna hade säkert gjort vad de kunnat om de fått veta om problemen i tid.
Missförstå mig nu inte, jag tycker verkligen att stan ska ha en bandyklubb av rang! Men ordna upp i er ekonomi så att inte konkursen hotar oftare än vad vi får läsa om vinsterna.
Å så kommer jag att gå å kolla på bandy när vi får en hall i stan!! Å det har ju faktiskt politikerna lovat att försöka att hjälpa till med... ;)

Nej ni, solen tittar fram å några fina snöflingor dalar utanför fönstret. Som gjort för utomhusaktiviteter istället för att sitta å häcka framför datorn. ;)

Inga kommentarer: