onsdag 13 januari 2010

Stoped killing my darlings!

Har börjat att jobba igen.
Har redan hunnit med att va lite småkrasslig.
Å däremellan suttit klistrad framför datorn å "been killing my darlings"!
Ja, jag har ju givetvis inte gått till handgripligheter på något sätt utan bara vänt och vridit på mina favoritbilder. Har försökt att se på dem på ett nytt sätt å verkligen se om de är bra. Eller om det bara var det speciella tillfället, ljuset, känslan etc som var när jag knäppte bilden som gjorde att jag tycker att de blev bra.
Sånt är jobbigt, känslomässigt för mig själv alltså.
Helt plötsligt hade jag inga favoritbilder kvar!
Då var det bara att börja om igen å se på dem ytterligare en gång...

Anledningen till mina mödor är att Karlstads Nya Fotoklubb har sin januariutställning nu. Den är en trappa upp på biblioteket här i Karlstad. Pågår till 30 januari.
(Det är inte mina bilder som syns på den här bilden.)
Du är Välkommen om du har vägarna förbi!!!
Å jag ville gärna ha med några bilder i år åxå...
Tillslut så lyckades jag välja några att skriva ut! ;o)
Å blev ännu nöjdare med nya skrivaren!!

2 kommentarer:

Pia sa...

Jaha. Nu när jag gett upp om bloggilägg från din sida och därför inte varit inne här på ett tag, så bara har du gjort ett.:)
Fina kort!
Men var är hockeyn? :) Kram

Hon med klackarna sa...

Pia: Ja jag kan fortfarande! ;o) Men jag har helt enkelt inte haft nån lust att blogga.. Har helt enkelt inte haft lust att skriva om hockey, men har varit MYCKET hockey här sista tiden. Å mer kommer det att bli den närmaste tiden åxå. ;o)
Ska hälsa Anneli att du gillade hennes bilder ;o)