söndag 24 januari 2010

Det händer saker minsann!

Först kom Dick Axelsson hem från AHL för någon vecka sedan.. Han var en verklig vitamininjektion för FBK. Så den värvningen var lyckad. ;o)

Dick Axelsson i FBK-tröjan än en gång!
Samtidigt byttes Goren mot Lubos Bartechko (Blogger vill inte lägga upp den bilden just nu...) Det belv åxå lyckat!
Å i fredags blev Magic Mike klar för att dra på sig FBK-stället igen!
Wow!!
Den värvningen har inte blivit lyckad än... Men jag har svårt att tänka mig varför den inte skulle bli det?


Välkommen hem/tillbaka Micke Johansson!
Vad har jag kvar på önskelistan då? Nja inte mycket... Men jag skulle inte bli ledsen om Rickard Wallin å Jonas Frögren återvände åxå. ;o)
Att Jonas Gustavsson skulle komma tillbaka redan nu är lite för otroligt för att det ska va realistiskt..
Men han (Jonas alltså) kommer att ta med sig Erik Granqvist till OS som sin egen målvaktscoach. Betalar själv för resa å uppehälle för att få bästa möjliga uppbackning. Härligt initiativ! Förstår faktiskt inte varför inte Tre Kronor har målvaktscoach med sig?!

Å idag tog FBK´s J18 full pott mot Rögle.
Inte illa. Å jag fick nästan en hockeyskada när jag fotade. I en kamp längs sargen fick jag ett lätt klubbrapp över handen.. I ärlighetens namn så känns det knappt just nu...;o)

3 kommentarer:

Pia sa...

Ja, att Micke och Dick kommit tillbaka kommer att hjälpa laget något så otroligt. Jag vill mer än gärna att Walle och Frögga ska komma tillbaka med...Tror inte det är en omöjlighet. Om Jonas skulle komma tillbaka redan efter en säsong därborta hänger nog på den andra hälften....:) Kram

Anonym sa...

Torget! Torget! Torget!!!!! :=)))))

Kram Nettan

Hon med klackarna sa...

Pia: Jo jag hoppas åxå att de kan hjälpa laget ordentligt. För Jonas del hoppas jag att han får ta det beslutet som är bäst för han s fortsatta utveckling. Å han har ju redan visat att han håller måttet i NHL. Men det där har säkert du bättre kol/info om.

Anonym: Haha Nettan, Vi är många som vill till Torget å uppleva det igen! Kul att ni har börjat att åka på matcherna nu ;o)

STOR Kram på er båda!! ;o)