måndag 4 januari 2010

Hm, jag skulle alltså ha knipt.

Idag fick jag ett samtal som löd så här när jag svarade:
- Hej! Var det du som ville ha hjälp med stopp i toan? Frågade en man. Du har inte lämnat nån nyckel så vi kommer inte in..
Jag tänkte febrilt innan jag svarade: Joooo, ...men det var i mitten av december jag ringde om det. Nu funkar det..
- Men på min lapp här står det att du har ringt å felanmält det här nu på morgonen idag..
- Näe det har jag inte! Jag ringde i mitten av december efter att jag försökt att spola ett antal gånger å inget hände i toan.. om du förstår vad jag menar?! Sedan försökte jag fixa det själv med sån där "tratt" å sånt där avloppsrensningspulver... Men det hjälpte inte.. Så då ringde jag er! Men ni kom inte så jag fick klara mig med offentliga toaletter tills jag "hittade" en vid en av tvättstugorna. Sen försvann det av sig själv bara!
- Är du helt säker på att du inte behöver hjälp nu då? För vi är som sagt där nu.
-När jag gick hemifrån idag var det inga problem. Men skulle det va nåt när jag kommer hem så ringer jag igen... Å då får jag väl ta in på hotell eller nåt i 3 vcekor till ni kommer...
-Klick....
Han gillade nog inte att höra det där sista. Men jag kunde inte låta bli! Va fasen tror de verkligen att jag skulle ha gått å hållt mig i 3 veckor!!??? Ofattbart. Snacka om förstoppning..
Ja, det var väl lite skitprat det. Lovar att hålla en annan nivå nästa gång jag skriver en rad eller två...

2 kommentarer:

Pia sa...

Haha! Du är underbar! Kram

Hon med klackarna sa...

;o) Tack det kände jag mig inte...