onsdag 20 januari 2010

Jippie!!

Dom kallar oss artister är tillbaka!!
Första artisten ut i den här omgången är Markus Krunegård! Prinsen av Peking tog oss runt i sin gamla hemstad Norrköping och spelade sin musik att minnas till. Lite Laakso blev det åxå. Sämre kan man ha det en onsdagskväll;o) Å det slog mig att jag verkligen jättesaknar en renodlad musikaffär!! Där man kan stå en låååång stund å bläddra bland albumen!
Visst är det smidigt att sitta framför datorn å klicka hem albumen men känslan... nej den är verkligen inte den samma som att stå å "rota" bland titlarna..
Nästa vecka är det Björn Skifs som tar oss med på en musikalisk rundresa. Mys!
Nu ska jag försöka att ta mig upp ur soffan å ta hand om disken... Träningsvärken efter gårdagens boxningspass har så smått börjat att göra sig gällande..

3 kommentarer:

Pia sa...

nice med besök i min hemstad!!!!:) Jag köper alltid musik i affärer och aldrig via datorn. Känns så opersonligt att klicka hem låtar. Kram

Glas och Klorid sa...

Har ni ingen musikaffär i Karlstad...Då måste du ju till Örebro, Stockholm eller Göteborg eller? Några av Europas bästa finns ju helt klart i Stockholm.

Hon med klackarna sa...

Pia: När jag har chansen så köper jag åxå album i affär men eftersom det är som det är här istan så är man mer eller mindre hänvisad till nätet.

Glas och klorid: Nix, Megahertz slog igen för ett bra tag sen. Vissa album som är intressanta finns på Soda(en frisörsalong!) annars är det bara toplistan man kan köpa på varuhusen här. Hur kul är det? Inte alls. Det är ju det som är kul att kunna hitta "nya pärlor", sånt som inte alla lyssnar på. Musik utanför toplistan får man hitta på nätet eller när man besöker en stad som fortfarande har vett att ha en riktig skivbutik!! ;)

Kram på er!