måndag 23 november 2009

Tjuvstartade..

..lite med julstöket i helgen. Men bara lite.. Allt för att jag ska slippa julstressen och faktiskt kunna njuta lite av förjulstiden. ;o) Lussekattsbaket för i år är avklarat! Skönt! Å "katterna" blev goda i år åxå. ;o) Mums!
Å som vanligt syns det på dem att de är hembakade. ;o) Form å storlek blir inte helt lika på alla... Men smaken är det inget fel på! ;o)
Baka är faktiskt ganska avkopplande!


Baka tycker jag ju är en helt OK sysselsättning i köket. Det är värre med matlagandet... Men jag har blivit väldigt mycket bättre med åren.. Så det går framåt.
Men jag har en STOR svaghet för kokböcker!!
Nästan som bilderböcker, bilderna är såååå fina, å så ser allt så himla gott ut!
Mina senaste "nyförvärv" är dessa:

"Leilas middagstips" av Leila Lindholm (ni vet cupcakes drottningen) å "Scenen, livet och konsten att laga mat" av Per Morberg.
Gillar båda böckerna mycket!
Har dessutom redan börjat att ladda för bokrean. Då räknar jag med att jag ska ha med mig "Mina fastrars mat" av Paolo Roberto och "Mitt Italien" av Glenn Strömberg hem. En bubblare är "Pluras kokbok" av Eldkvarns Plura...

Nu ska jag kika i mina kokböcker å se om jag kan få lite inspiration å tips inför matträffen i veckan.. 5 hungriga vargar ska laga mat åt mig.. ;o)

Inga kommentarer: