tisdag 24 november 2009

Lite kultur då och då...

..mår man bara bra av. I helgen bar det av till Kristinehamn å till Konstmuseumet där. Ett mycket bra museum, särskilt med tanke på att det inte ligger i en storstad. Mycket bra utställningar bjuds till oss värmlänningar. Trevligt fik å fina omgivningar kan de åxå erbjuda ;o)

Utanför museumet
Utställningen det görs rekam för på högersidan var det som skulle ses.
Hans M Karlsson är fotograf som är bosatt utanför Karlstad. Sett några utställningar med honom tidigare. De bilderna som var med på den här utställning var naturmotiv. Lite "dimmiga", diffusa, surrealistiska å mycket behagliga att se på. Kan rekomenderas!

Utställningen till vänster skulle jag vilja försöka att se. Men vet inte riktigt hur jag ska få till det.. Jag är redan inbokad på ett annat vernissage till helgen. Men ska verkligen försöka. Ebbe Skoglunds tavlor brukar jag åxå tycka om att betrakta.

Bara jag som ser en fårskalle här?

Som jag skrev inledningsvis är omgivningarna längs Vänerstranden fina. Passade bra att gå omkring där med kameran beredd. Fint väder bjöds det dessutom på. Då måste man ju passa på att tillbringa tid utomhus!! Inte bjudits så mycket på den varan under november i år...

Så var batterierna laddade för ett tag iallafall!