måndag 7 december 2009

Förra helgen..

..styrdes bilen mot Borgvik. (Nej jag har tyvärr inte hunnit att skriva om det förns nu..) Ett litet samhälle en bit utanför Karlstad.
Oftast brukar en färd hit resultera i ett besök i den gamla "Hytt-ruinen".

Jättemysigt ställe!
Men det var inte det som var målet för min färd denna gång.
Jag hade nämligen blivit bjuden på vernissage! Sååå mysigt!
Visst känns det lite lyxigt att få sådana inbjudningar, även när man får inbjudan via en vänninna.. ;o)
Å jag älskar att se andra kreativa å skapande människors alster!
Johanna Magnusson Laight heter den här Karlstadskonstnären.

I det gamla sliperiet hölls vernissaget. Vilken mysig lokal det kommer att bli när det blir helt klart där!

Enstaka tända ljus lyste upp den delen av lokalen, som inte är riktigt helt färdiga än, på vägen in mot utställningslokalen.

Välkomna på Vernissage!!


Johanna har en helt egen personlig stil, både när hon målar och i sina collage.
Mycket härliga tavlor!
Färgerna tilltalade mig och bilder kombinerades med utdrag ur texter på ett bra sätt.


Till collagen hade hon använt gamla gulnande tidningar. Blir en särskild å fin stämning av det.

Jag har valt att inte visa för närgångna bilder i detta inlägg. Allt för att inte någon annan ska plagiera hennes särskilda stil!! Men jag kan rekomendera att ta chansen att få se hennes alster på nära håll om ni får det. ;o)
Jag hoppas att jag får chansen att se fler tavlor av henne längre fram å gärna i samma lokal!!
Jag har inte hittat att hon har någon hemsida, men håller på och undersöker det mer, om jag får nys om något så länkar jag givetvis! ;o)

Inga kommentarer: