lördag 15 januari 2011

Ordningen..

..är förhoppningsvis snart återställd! Med åren har jag ju lärt mig att man inte ska stressa tillbaka till träningen efter sjukdom/skador.

Den här veckan har jag så sakteliga återgått till ett liv fyllt med träning!! Som jag har längtat! Benen har haft lika mycket spring å skutt i sig som en kalv på grönbete ;) Men jag har tagit det lugnt! Började väldigt smått med att gå till å från jobbet. (Visst det berodde delvis på att det var så infernaliskt halt ute så det hade inte hjälpt mycket med mitt dubbdäck..) Efter någon dag konstaterade jag att kroppen kändes fortfarande bra, inga rester av nån förkylning vad jag kunde känna.

Då vågade jag mig på att testa Zumba... Ska tydligen vara väldigt jobbigt om man kör 100%. Men jag hade även hört att det gick att "anpassa" det till en själv. Tog det lugnt i halva passet å tog i lite mer under andra halvan. Underbar musik å att få röra på sig utan krav att det måste se snyggt ut;) Rekomenderas! Bara det var nästan lite belöning.
Spännande väntan på att se hur kroppen skulle reagera på detta pass.. Blev så glad när kroppen talade om för mig att den ville ha mer träning!!! ;D Så efter det har det blivit mer promenader å ett lättare styrketräningspass. Resten av helgen är det bara promenerande som står på programmet. Längtar efter att få utöka träningsdosen! Men som sagt det gäller att skynda långsamt!

Foto: Line (har givetvis fått OK)
Är inte riktigt i form för cirkelträning än. Men oerhört motiverad till att bli det!!

Inga kommentarer: