fredag 7 januari 2011

Moments of sports...

Kan så vara att jag inte varit riktigt kry i några dagar, men skippa sporten? Aldrig!! ;) Är man sportnörd så är man;)
Dessutom är det ju så att i den här omgången mellandagar bjuds det på formidabel sport på tv! Går alldelse utmärkt att ligga å yra i soffan å tycka synd om sig själv (att man inte kom iväg på det där egna träningspasset som jag bokat in tex) när det visas längdskidåkning, skidskytte å alpint i rutan.;) Tack svt!!

Å ni som känner mig vet ju att passionen stavas HOCKEY! Elitserie å framförallt JVM har förgyllt dagarna. Småkronornas framfart på isen de senaste åren har följts med STORT intresse och så även denna omgång. 1½ värmlänning i den slutgiltiga truppen blev tillslut ½. Jonas Brodin var sisteback å fick packa väskan å åka hem då Gabriel Landeskog var skadad och Rickard Rakell fick ta sista platsen som forward.. Säkert surt för Brodin men tror att Färjestad var nöjda. Med tanke på den sjuk- & skadestuga de haft i a-truppen de senaste veckorna... Men nästa år! Då tror jag Jonas får va med hela vägen om han fortsätter att utvecklas som han gjort hittills.
"Halvan" som blev kvar är Johan Gustafsson (som syns på bilden nedan) som var uttagen som 3:e målvakt. Därmed blev det inga matcher registrerade på honom heller. Men tror att han får sin chans nästa år åxå!

Småkronorna gjorde en brgadmatch på nyårsafton å slog Canada i nordamerika på liten rink. Fantastisk match! Kämpade stort å hårt å småkronorna offrade allt å ställlde upp för varandra. Allt detta var nästan som bortblåst i semin mot Ryssarna.. Efter ryslig inledning jobbade de sig tillbaka å fick till ett avgörande på straffar.. Men nej det blev bronsmatch mot USA. De flesta vet nog att våra svenskar inte fick med sig nån medalj hem... Klart de var besvikna. Vem hade inte varit det? Men om en stund tror jag att det överlag kommer att va ganska nöjda. Inledningen på JVM gjorde de suveränt bra! Att det sedan inte gick så bra när det verkligen gällde i slutspelet det tror jag att ledarna tar tag i nu efteråt. Så nästa år blir det finalvinst!! ;)

En kort kort stund var Färjestad uppe i serieledning. Hoppas att de kommer tillbaka dit snart!! ;) Å att de slipper sjukdomar å skador i fortsättningen.

Jag hoppas åxå att Jonas Gustavsson visar formen borta i NHL! Det skulle va sååå oootroligt roligt att få se honom live igen! Längtar! ;)

Avslutar detta inlägg som Super -Seb skulle ha gjort. Förövrigt är det en av få bloggare jag verkligen följer just nu! Alla mina fördomar om fotbollsspelare försvann då jag började följa bloggen förra våren. men så ä han degerfôrsere åxå! ;)
Nu kommer det jag ska avsluta med:
Tills vi hörs; skotta mera, skratta mera och älska livet !!

Inga kommentarer: