tisdag 11 januari 2011

Lite smått kaos..

..på många plan just nu!
Isgata på cykel- & gångvägarna i morse då det var dax för transport till jobbet. Skridskor tror jag hade varit det bästa transportsättet.. Inte kul alls att halka omkring. Tycker att kommunen varit i snålaste laget med sandningen . Nästan samma sak då det var hög tid att bege sig hemåt igen.. Ja ja hem kom jag å hel var jag vid ankomsten till hemmet. Skönt! ;)

Nytt tanklock införskaffat å på plats på "pärlan". Inte direkt det jag väntade mig att jag skulle få inhandla som reservdel. Snopen var bara förnamnet på mig då jag skulle sätta tillbaka locket efter tankning i går. Å då hade jag precis tankat fullt, men ingen slangning har skett under natten/dagen. Skönt att inte behöva utmana ödet mer än nödvändigt ;) Å prisar Mekonomen, halva priset mot märkesverkstan... Å de kunde dessutom garantera att det var låsbart, det kunde de inte på rak arm svara på hos det dyrare alternativet...

IKEA fick ett besök under eftermiddagen/kvällen. Tankar om "nya köket" kläcktes. Vad de ger i slutändan återstår att se ;) Med hem kom batterier å en muffinsform. Oväntat, den har nämligen varit restad precis hela hösten..

Derby mellan AIK å Djurgården. Å än har det inte rapporterats om nåt kaos där, vad jag hört eller sett iaf. På tiden kan man tycka. När jag tänker på derby tänker jag fest, stämning å känslor! Inte slagsmål, hata-ramsor å knytnävar som hänger i luften å skrämmer iväg barnfamiljer å "vanliga" hockeyfans. Men den här gången verkar det äntligen som om det faktiskt har blivit en derbyfest i vår kungliga huvudstad! Hoppas, hoppas!! Tror att både sporten, klubbarna å framförallt hockeyn tjänar på det i längden! Frågan är bara till vilket pris? Vad kostar inte polisbevakning, säkerhetsvakter å allt annat runtomkring dessa arrangemang? Törs knappt tänka på det!

Resplaneringen fortsätter. Ett alternativ är att se ytterligare lite hockey. Men valen är svåra.. Washington Capitals med Nicklas Bäckström å förhoppningsvis den "gamla" favoriten Marcus Johansson även om det tar mig emot att skriva gammal för nån som är född -90... ;) Ett annat alternativ är Pittsburgh Penguins. Visserligen har Sidney Crosby hjärnskakning just nu men chansen finns ju ändå..

okej halva inlägget handlade tillslut om hockey.. Förlåt! Jaghade ju bestämt att jag skulle skriva ett helt inlägg utan att nämna ordet eller sporten hockey.. Gick ju inte så bra. Bättre lycka nästa gång!

NU är det faktiskt rejält kaos med mina ögon! Ögonlocken glider hela tiden ner å ögongloberna ser i kors.. Bokstäverna lever sitt eget liv bland tangenterna å här i bloggen.. Så står boktäverna lite huller om buller å i fel ordning så vet ni varför. ;) Kanske ska ta det som ett tecken på att det är hög tid att avsluta den här dagen? Jopp, gör det. Avslutar härmed denna dag som har tillbringats med ett STORT leende på läpparna! ;) 

Inga kommentarer: