söndag 16 augusti 2009

She´s Madonna!

Jo, det är hon verkligen!
Var väldigt, väldigt roligt att hon äntligen bestämde sig för att uppträda här i Sverige igen så att jag fick en chans att se henne. Har lyssnat mycket på henne ända sedan tiden för "like a virgin". Tycker fortfarande att hon gör ruskigt bra musik! Framförallt tycker jag om det att hon inte stagnerar å låter likadantalbum efter album, utan hela tiden förnyar sig å utvecklas! Å att det är hon som bestämmer över det hon gör å sitt varumärke. Fler sånna tjejer behövs.

Löpsedeln från GT efter lördagens konsert gjorde att förväntningarna steg ytterligare!
Även söndagen bjöd på ett fullsatt Ullevi. Mäktig stämning. Verkligen lyx att få uppleva det 2 gånger på en vecka. ;o)

Showen var välrepeterad å noggrann, bjöd inte på några större svackor. Precis så som jag hade förväntat mig. SHOW från början till slut!!
Enda nackdelen var avståndet till scenen. Lååångt. MEN vi hade tak över huvudet, var väldigt bra eftersom det regnade ett antal gånger innan Madonna klev upp på scenen.

Noterbart var åxå att vakterna inte kollade alls i min väska... Alltså hade jag kunnat få in mitt stora objektiv om jag hade haft med det. Å fått mycket bättre bilder.. Men det kunde jag ju inte veta innan så jag hade bara mitt lilla med mig. Vet inte om jag hade vågat chansa heller... Dumt att bli av med det...


Japp det var förra söndagen det.
Den här söndagskvällen kommer det att upplevas spännande å rafflande 100 meters final. Dock inte live utan bara framför tv:n. Man kan inte få allt!
Hejjade på Karlstadsbidraget i VM i förmiddags, tyvärr gick inte Per Jacobsen vidare men han har iaf fått va med i VM.


2 kommentarer:

P sa...

Yey!!! Madonna. Läste på något löp att hon drabbats av anorexia...mindre bra dock...:=/ Vilket konsertfreak du är kömpis. KUL! Kram

Hon med klackarna sa...

P: Ja Madonna var verkligen bra ;o) Kul att äntligen ha fått se henne live. Jo hennes träningsfixering är nog inte helt sund men förhoppningsvis får hon ordning på det åxå.
Japp avslutningen av sommaren blev verkligen fylld av mycket konserter. Kul! För det är kula tt gå på å musik är ett stort intresse i mitt liv ;o) mer sånt!