tisdag 11 augusti 2009

Nu ÄR det vinter..

...iaf höst. Ordentligt. Det märks på vädret, att jag börjar komma in lite mer i vardagen, lusten att börja på att fixa här hemma å framför allt på att hockeyn dragit i gång!!! ;o) Äntligen!!

Har börjat att "röja" lite här hemma, tvättmaskinen har gått varm å jag har plockat sedan jag kom hem efter träningen. Som sagt ett säkert tecken på att hösten har infunnit sig. Eftersom man nu vill börja att sitta inne å mysa igen, så måste det fixas lite...

Men det största hösttecknet är alltså att hockeyn börjat. Färjestad har varit på is i en vecka (både a-laget å juniorerna) å ikväll tog a-laget säsongens första seger. Visst är det bra med tanke på att så stora delar av laget är nytt å inte samspelta än.

Men det intressantaste var ändå att Bastiansen hade C:t på bröstet. En norrbagge som lagkapten? Jo, det kan kanske va nåt. Efter att alla kaptenerna från förra året försvunnit är den frågan ett stort frågetecken.

Jörgen Jönsson har slutat slutat, Rickard Wallin försvinner till NHL å Thomas Rhodin till Skåre, så vem ska ta över?

Den av mina favvisar som är kvar Emil Kåberg kanske inte är den mest lämpliga kandidaten? Men det vore klart intressant! ;o) Undrar hur många domslut "vi" skulle få med oss? Mina "alternativ" är just nämnde Anders Bastiansen, han har varit stabil å gör oftast ett bra jobb, men han är norrbagge... Å utländska kaptener är inte vanligt i elitserien. Hetaste kandidaten, som jag ser det å den jag helst skulle vilja får C:t, är Sanny Lindström. Men han har ju bara gjort en match i färjestadsdressen än... Hm.. Jag hade annars gärna sett en värmlänning som kapten men de är nog i yngsta laget å Åslund verkar inte va den "pratsammaste".

Varför inte ha trippla A å inget C, iaf till en början..? Det går det åxå.

12 september får vi iaf svaret. Hur länge är det inte till det? Alltså får vi grunna å klura ett tag till. ;o)

Nästa inlägg kommer nog att handla om vad jag hade för mig i helgen..;o)

3 kommentarer:

P sa...

Åslund ska ha C:t helt klart! Inget snack om saken.:) Glad att du bloggar igen...eller uppdaterar din blogg. Du är go du vännen! Kram

Glas och Klorid sa...

Ja, ja hur ska det gå med en norrbagge som ska snacka med domaren.....Kan ju bli en del språkproblem Ha, ha. Kram

/Thomas

Back from Thassos

Hon med klackarna sa...

P: Nej du, Åslund behöver medietränas innan han får nåt C! Han ser inte alls ut att trivas med den rollen. Men kanske nån av de andra värmlänningarna när de blivit lite "varma i kläderna". Trippel A röstar jag på. Å ska det prompt va ett C så röstar jag på Basse eller Sanny,å så givetvis Emil då ;o)
Kul att jag varit lite saknad av nån ;o) Har ingen inspiration till bloggen just nu..

Glas och klorid: Välkommen tillbaka! Hoppas att allt varit bra i Grekland denna sommar åxå. Kikar in till dig snart, gissar att det finns nya Thassospics där!;o)
Här i trakterna tror jag inte det blir några språkproblem för Basse(han pratar väldigt tydlig norska med stora inslag av "svorsk") men kan ju va värre på andra ställen. Håller ändå en slant på honom. Tror att han kan bli bra!