söndag 30 november 2008

Skyltsöndag

På eftermiddagen träffades vi tjejer för att ta en fika å för att gå en tur på skyltsönda´n. Fikat var jättetrevligt å jag har lite dåligt samvete för att mitt ryggont satte stopp för en ännu längre fika.. Får ta igen det en annan dag. Men jag måste erkänna att jag blev lite besviken på skyltsöndagen.

När jag var liten var det spännande att gå runt på stan å se i alla fönster. Vilken affär hade gjort den finaste, fulaste, konstigaste skyltningen för året? Affärerna överträffade nästan sig själva i fantasi å kreativitet. Var har det tagit vägen nu? Det var inte många skyltfönster det var jultema i. Däremot är alla affärer numera öppna för att handla i.. Det var de inte "förr".

Å för att inte prata om julstämningen som fanns där när man var liten! När jag låste cykeln hörde jag en vass ton å någon som sa "men jag trodde ju givetvis att du var här bredvid mig" som följdes av en mörk blick.. Nästan så att jag kände för att säga "GOD JUL" till dem..

Stress å trängsel. Hm inte riktigt vad jag vill förknippa med förjulstiden.. Hoppsan den där "gnällkärringen" i mig kom visst fram idag igen. Men frågan är varför det har blivit på det här viset? Är det för att butiksinnehavarna vill tjäna mer på oss konsumenter å har glömt bort oss under vägen? Eller var det så här när jag var liten åxå men att jag inte kommer ihåg det? Kanske rentav så att jag inte vill komma ihåg det...


Men vi träffade på Tomten idag. Eller träffade å träffade, vi såg honom iaf. Alla fick lämna sina önskelistor till honom. Han hade att göra en lång stund. Vi avstod från det. Jag tror faktiskt inte att jag hade fått min önskan uppfylld från honom trots allt. ;o)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hei Snuppa!

Mailer du meg adressen din!