onsdag 26 november 2008

Dubbat å längtan

Äntligen har jag fått på dubbdäck på cykeln!

Har varit runt hos ett antal cykelaffärer å frågat efter ett däck till mitt framhjul, men bara fått till svar att den dimensionen inte görs längre. Ända till jag frågade hos cykelaffären här hemma vid, klart att det går att fixa svara han! Härligt! Jag vill ju kunna cykla runt även denna vinter. Det tar ju sån hiskelig tid att knalla å gå kors å tvärs över stan hela tiden.. Idag, lagom till det blivit lite halkigt, så var däcket på. Visst ett stort antal hundralappar försvann från kontot, men det får det vara värt. ;o)

Det är föresten synd att snön redan håller på å tinar bort! Jag vill ju ha mer snö!! Framförallt vill jag kunna sticka ut å åka skidor... Längtar! Tänk ett tjockt lager med snö, matsäck i ryggan å så ge sig ut i strålande sol med bara massor av glittrande snö så långt ögat kan se... Ååå!

Så här underbart för-vinter-väder hade vi i helgen. Det var inte helt fel det heller.

Spår i snön



Vill ha fler fina å soliga vinterdagar! Bums!

Vill ju ut å gå lång promenad med kameran åxå..

1 kommentar:

Vit Gladiolus sa...

Så vackra bilder!!!!!!! Tur att det gick bra med cykeln! Du lägg in dig på lista på www.bloggtrafik.net! Det gjorde jag nyss!
Kramisar