söndag 23 november 2008

Söndagsutflykt

Idag tog jag en paus från målarpenseln och åkte på söndagsutflykt med några vänner. Turen gick till Konstmuseet i Kristinehamn. (Ligger på Mariebergsområdet). Jättetrevligt!
Utställningen med Karin Broos på museet var huvudanledningen till turen, pågår till i början av januari-09. Vi var åxå å kikade på Bildarkivets utställning med gamla Kristinehamnsbilder. Kul att se, trots att bilderna var av lite för gammalt datum för att jag skulle känna igen alla byggnader. Men det är himla charmigt med gamla stadsbilder!



Jättesmarrig fika hann vi med i cafét. Våffla! Det var evigheter sedan jag åt det. Måste verkligen se till att äta det snart igen. Hade nästan glömt att det var så gott!
Vi såg inte till den gamla elitkanotisten Agneta Andersson (som driver cafét). Däremot varjag tvungen att kika lite närmare på några av hennes OS-guldmedaljer! Jag menar, en sån kommer jag aldrig att få ha liggandes i prissamlingen här hemma, så det kan ju va kul att se hur de ser ut egentligen.. på nära håll. ;o)
Smarriga våfflor med hjortronsylt å ananas. Lite oväntad kombination..men gott!

Blev så förtjust i ljuset som sken genom bladen på den här kallan.

En av OS-medaljerna. Ett av gulden. Avundsjuk? Vem? Jag!?

Ett gammalt magasin utanför museet.


2 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Huuu vad jag blev sugen på våfflor nu då..det verkade trevligt där! Vi höres!
Kram

Anonym sa...

Okej vad roligt vad ska du ha i?
Kram