tisdag 13 september 2011

Efter en svart vecka...

..var det dax för lite positivare saker i kväll!! Elitseriepremiär!! äntligen :)

Givetvis hedrades Stefan Liv med en tyst minut innan nedsläpp. Så tragisk flygolycka i Ryssland förra veckan, där hela laget Lokomotiv Jaroslaw så tragiskt lämnade denna värld alldeles för tidigt. Så ofattbart att ett helt lag kan försvinna på bara någon minut!

Vår svenske målvakt Stefan Liv bekräftades snabbt vara en av de omkomna. Så stor förlust för hockeyvärlden, hans lag Jaroslaw, HV71 men framför allt för hans nära å kära. Har skänkt mina tankar så ofta till hans familj å nära vänner den senaste veckan!
Tårarna har trillat länge å ofta. Kan fortfarande inte förstå det ofattbara.  


(Bilden är tagen under SM-finalerna mot FBK 2009)

R.I.P. Stefan Liv 1980-2011
Kommer att minnas dig för lång tid framöver.
Den glädje å värme du utstrålade, den trygghet å stabilitet du besatt, den mänskliga vägg du många gånger byggde i HV-målet, alla räddningar du gjorde med Tre Kronor, din förmåga att alltid göra ditt bästa då det verkligen gällde för ditt lag å ditt land. Allt detta å mycket mer kommer att bevaras i mitt minne.

Kan inte göra min saknad rättvis med mina ord för den storhet du besatt! Hade en stor respekt för dn förmåga trots att du aldrig spelade för laget i mitt hjärta.


Bilden är tagen vid min resa till New York i januari. Arbetet med minnesplatsen pågick för fullt.

Som om inte sorgen var stor nog efter detta tragiska. Det har även i veckan varit 10-års dag för den tragiska 9/11. Nästan alla vet väl vad de gjorde den där olyckliga dagen 2001.
 Själv satt jag på upplärning för nya arbetsuppgifter på mitt dåvarande arbete.. En kollega kom in i rummet å ursäktade sig, men han var bara tvungen att få ss på CNN´s sändningar på tv:n. Han hade sett på nätet att ett plan flugit in i ett av tornen vid World Trade Center.... Vi tog kaffepaus å ingen i rummet kunde tro sina ögon då vi såg det andra planet flyga rätt in i det andra tornet!

Ikväll har vi dock fått lite glädjeämnen igen!
Elitserien 2011/2012 tjuvstartade med match mellan Frölunda å Växjö. Intressant att se hur serien slutar, hur det går för nykomlingarna, vilka lag som fått till de bästa värvningarna..

Men ni läsare kan väl räkna ut hur jag tror att det slutar?! :)
Just det, jag tror även i år att det blir guldfirande på Stora Torget här i Karlstad! :)

Bilden på FBK´s nyförvärv (här nedan) är tagen vid lagets ispremiär i år. Men kvalitén är usel jag vet.. Mobilkameran var det enda jag hade tillgängligt.. då det egentligen inte var tänkt att jag skulle bevittna detta evenemang.


Deras elitseriepremiär får vänta till på torsdag. Good Luck guys!! :)

2 kommentarer:

Pia sa...

Hej! Följer fortfarande din blogg trots att det var länge sedan vi sågs! Jag hoppas att allt är bra med dig? Jag har skaffat ny blogg (för vilken gång i ordningen vet jag inte, men denna är här för att stanna). :)

Hon med klackarna sa...

Hej Pia!
Vet inte när jag var här inne sist.. Hoppsan!
Har mest varit twitter ett tag..
Kommer inte att uppdatera den här bloggen som tanken är nu.
Kommer att fortsätta på en annan som jag ska skriva om här :)
Ha det gott!